søndag 5. juli 2015

Hjemmelaget Fudge med Kokos, Sitrus og Appelsinblomsthonning!

Inspirert av oppskriften på appelsinfudge fra The Nourishing Gourmet har jeg laget en variant med smak av sitron og lime. Denne fudgen kan lages med uansett kaldslynget og rå honning, men jeg må innrømme at appelsinblomsthonning løftet oppskriften et ekstra hakk. Er man glad i kokos og sitrus, og snop som ikke er alt for søtt, vil dette være hjemmelaget lørdagsgodis man også kan kose seg med på helt vanlige og ordinære hverdager.




 
Du trenger:






Slik gjør du:
Rasp lime- og sitronskall rett i en kjele. Ha i honning og kokosolje. Sett på svakeste varme og la blandingen simre i et par minutter. Dra kjelen til side. Ha i kokossmøret og la det smelte inn i blandingen. Ha over i en foodprosessor, blender eller god stavmikser og kjør blandingen til den får en smørlignende konsistens.

OBS! Blandingen har en tendens til å skille seg. De gangene den har gjort det, så tilsetter jeg en god klunk med fløte, og kjører mikseren til blandingen får riktig konsistens.

Ha i små søte former, og sett i fryseren i en liten time. Kan oppbevares i kjøleskap, men holder seg best i fryseren. Jeg synes bitene er aller best når de kommer rett fra fryseren.





 Inspirasjon:

 

For ordens skyld! Jeg er ikke sponset, eller driver med produktreklame for inntjening til bloggen. Produktene er kjøpt og betalt med egne penger, og reklameringen i dette innlegget er mine oppriktige meninger. Tanken bak er å spre det glade budskap og reklamere for produkter jeg tror på! Når det gjelder linker til iHerb vil bruk av min rabattkode gi meg noen kroner rabatt på senere iHerb-bestillinger.